Kloklippning...

Dino är inte särskilt förtjust i kloklippningen och skriker och "gråter" som om hans sista stund var kommen varje gång vi tar fram tången. Igår var jag hos grannen som har haft hund sedan barnsben, hon klippte medans jag höll fast Dino som låg på rygg i mitt knä och ylade, gnydde och sparkade allt han kunde....efter en liten stund lugnade han ner sig och förstod att det inte var lönt att dumma sig. Men han gnydde lite dovt och tittade snett på oss i ögonvrån för att tala om.." jag ger mig för stunden, men litar inte på er en sekund..."  *S* han fick mycket klapp och beröm och sedan fick han ligga i knät en stund som om inget hade hänt..

På söndag ska vi till Dinos stora förskräckelse ta fram tången igen, just för att han ska vänja sig. Nu blir det klipp 2 ggr i veckan ett tag framöver...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0