Veterinären

Igår var vi hos veterinären. Dino fick sin 12 veckors spruta och han var lugnare än när vi tog antibiotika sprutan. Vi lämnade ett nytt urinprov och kristallerna hade blivit betydligt färre, så nu ska vi avvakta på lab. resultatet och se om det är några bakterier. Veterinären trodde att det rörde sig om en bakterieinfektion som inte ville ge med sig, även om förra provet visade negativt på bakterietillväxt. I såfall blir det en ny antibiotikakur med starkare tabletter. Svaren kommer om ca en vecka.

Idag har jag och min mamma varit på en lite längre promenad än vi brukar gå. Grannhunden Kiara var med och Dino har nog aldrig traskat på så bra förut..*ler* När vi kom hem var han helt färdig och sov en bra stund. Han har blivit vågligare och drar gärna iväg på äventyr utanför tomten nu...eftersom jag vill att han ska kunna vara lös utan att gå utanför tomten så sa jag Nejj högt flera gånger när han smet iväg. Han lyssnade inte utan sprang runt som en liten kanonkula på grannens tomt. Jag jagade ikapp honom och gav honom ett litet tjuvnyp i nacken. Dino fällde bak öronen direkt och slickade mig i mungipan. Vi får se om han lyssnar bättre nästa gång, men det verkar som om han börjar testa gränserna lite nu...


Dino på äventyr..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0