Vakthund..

Varje morgon om vädret är bra brukar jag öppna ytterdörren på vid gavel och låta Dino ligga på trappan. Ibland går han ner och spatserar runt en stund på gräset men han brukar hålla sig i närheten. Dom senaste dagarna har han blivit lite vågligare och har smitit in på grannens tomt några gånger, men han kommer alltid när jag ropar, så jag tycker att han är jätte duktig och lyssnar bra.

När han ligger på trappan har han fullständig koll och talar om när det går förbi någon på vägen. Dino skäller några gånger, extra mycket om en hund är med, men går inte från trappan. Vi får väl se hur detta utvecklas, målet är att han ska kunna vara lös utan att lämna tomten när någon går förbi.

I morgon skall vi till veterinären och ta 12 veckors sprutan och även lämna ett nytt urinprov. Jag hoppas att kristallerna är borta denna gången :S


Dino har koll på ägorna..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0