Träning

Vi har redan börjat med sitt träning och den funkar jätte bra. Vi brukar träna ca 10 min varje dag, och med takt att han växer och kan koncentrera sig längre stunder kommer vi att öka på tiden. Han är väldigt framåt och tycker att det är jätte roligt...det förstås för att det är godis med i bilden *skratt*

Vi har även börjat träna honom att vara ensam. Idag var han ensam i 10 min och det kommer stegvis att läggas på 5 min varje gång. Han gnyr en stund är sedan tyst och gnyr en stund igen, men i det stora hela tycker jag att det går bra, han har inte blivit hysterisk och försökt krafsa sig igenom dörren i vart fall :) Det viktigaste är nog också att man inte går ut till honom förren han är tyst.

Dino växer så fort så man inte hinner med, benen har blivit väldigt långa och han har definitivt bättre koll på ben och kropp när han springer i full fart nu. Men han gör fortf. en rova då och då *Skratt*




Kommentarer
Postat av: Jennie Lindblom

Vilka gulliga bilder!

Jo, Jersey var dålig häromdagen kräktes en massa gånger och var slö men som tur var gick det över efter ett par timmar... Tror att han hade ätit ngt olämpligt ute. Han tuggar i sig allt han kommer över ute! hihi Torrheten går i vågor, vissa dagar går det bra vissa dagar inte... Ensamheten tar han bra oxå, såg att ni också tränar... Man behöver börja med det tidigt så att de vänjer sig.



HA en underbar helg! /Jennie

2009-07-23 @ 23:40:57
URL: http://jerseys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0