Sture på besök

Idag fick Dino träffa taxen Sture. Det gick jätte bra, Dino var alldeles till sig och slickade honom i mungipan hela tiden. Tror Sture tyckte det var jobbigt att bli "pussad". Annars fungerade det jättebra.

Idag och igår har Dino varit ensam 1 timme åt gången. Han har fått vara i transportburen, och har skött sig exemplariskt :) Bara lite gnäll när jag gick, annars har han varit tyst och har sovit när jag kommit för att ta ut honom. Han är så duktig!

Nu är det även dax att börja träna inkallning ordentligt eftersom han sticker längre och längre från mig på våra "lösa" promenader. Han är framåt och tuff och inte rädd för någon utan vill gärna fram och hälsa på förbipasserande. Mitt mål är att han ska kunna gå lös UTAN att gå fram till andra hundar eller människor... *prestationsångest* men vi får se hur det går...*gulp*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0